En ny dag

Jag lever inte på det mest hälsosamma sättet. Att starta dagen med kaffe och cigaretter är inte så hälsobefrämjande. Dessutom somande jag med kläderna på i natt, fast det påverkar knappast min hälsa.

Svängde benen över sängkanten och tryckte i gång den hembrända cd-n jag fick av Lena. Den första låten är en afrikansk variant av gamla fina Summertime (klicka gärna och låt den spela i bakgrunden) med sångerskan Angelique Kidjo från Benin, en ny bekantskap för mig. Det finns en hel del musik från Afrika på Lenas gåva, vilket är kul eftersom jag inte lyssnat på särskilt mycket från den världsdelen. Nu har jag låtar med artister från Algeriet, Mali och Moçambique, plus annat godis från Irland, Turkiet, Brasilien och Israel. Tack Lena, du har försett mig med många härliga låtar under årens lopp.

Over to something completely different, som Monty Python-grabbarna brukade säga.

Efter badet häromdagen föll min blick på det här:



Jag vet inte varför jag plötsligt tänkte att allting är förgängligt.

Och här en bild till Stiffo:


Som du ser har jag funnit en plats för din gåva. :-)

Nu ska jag fortsätta att orientera mig lite i den nya bloggen.

Kommentarer
Postat av: ElStiffo

Har varit på semester från semestern. Kom hem för en halvtimme sen. Fler kommentarer kommer...

(livet ÄR förgängligt, det får vi leva med :-)

2009-07-19 @ 21:19:32
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0