Vinterns kallaste dag hittills?

Äntligen kom jag ur sängen vid en tid som var efterlängtad på något sätt, redan vid sex (på morgonen!). Åt en stadig frukost, tog ett långt varmt bad till strömmande musik från min radiostation på last.fm (mest jazz, en del fusion, så kallad världsmusik och lite annat godis). Vid tiotiden tog jag en promenad till Liljeholmen för att handla. Termometern visade –10, förmodligen vinterns kallaste dag hittills i den här trakten. Inte många människor ute, tyst och lugnt, skönt! Mina ögon fastnade på några ställen under promenaden:



I år är det is på den lilla sjön Trekanten, det var det inte förra året. Folk åker skridskor där, det ser härligt ut. Men jag har nog åkt skridskor för sista gången i mitt liv. Skulle jag falla (och det kommer jag att göra) så vet man inte vad som sker med diskbråcket eller höfterna. Här tas inga risker!

Och i Liljeholmens centrum fortsätter de blivande husen att växa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0