Bilder & ljud


Kommentarer
Postat av: ElStiffo

Åh, va skönt! Så det är sånt här du gör ½5 på morgonen... Du vet att jag är en sucker på sådana här ljudslingor. Jag tänker mig genast en loop på 12, och en på 20 minuter, med gitarr och slagverk, vindljud och annat smått och gott, (jag saknar Revox-tape-ekot). Du lyckas helt klart höja mitt morgonhumör! I bilden skulle jag tycka om ifall det hände mer på något vis MEN ändå ska det vara lika lugnt, hur nu det går till...Hur tung skulle ljudfilen bli tro, om du skickar den? Tänk på saken och ha en bra lördag. Själv jobbar jag sista gången i biblioteket i Nykvarn. Vad har världsaltets härskarinna i beredskap för mig härnäst? Adios från oA

2009-05-16 @ 08:12:20
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Kul knåp. Du har fått ihop det snyggt, bild och det minimalistiska ljudspåret! Tycker det är lite stereokänsla, eller är det bara jag som vill ha det så? Skulle vilja ha mer, mer av allt! :-)

Där håller jag med ElStiffo...

2009-05-16 @ 17:02:29
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse

Stiffo - skickade nyss ett mail till dig.



Erik – jo, det är lite stereo över ljudet. Ljudslingan är två filer från programmat GarageBand. Jag har panorerat ut dem i var sin kanal, dragit ner hastigheten, adderat lite bas och kört dem framåt och bakåt i loop-läge och samtidigt spelat in med SnapzPro.

2009-05-16 @ 17:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0