Syntnostalgi

Under tiden som jag digitaliserat gamla inspelade ljud, inser jag än en gång att mitt musikskapande har hamnat i bakvatten till förmån för text och bild i olika former. Det börjar kännas lite tomt. Jag har tänkt tillbaka på hur det hela började, på hur musiken kom in i mitt liv. Det är en lång historia, jag skulle vilja skriva ner den – men det skulle ta för lång tid.

I går funderade jag lite över alla musikprylar jag köpt och brukat under årens lopp, från den första gitarren i slutet av 1950-talet till mjukvaruprogrammet Reason för några år sedan. En del grejer har jag kvar, annat har jag sålt eller givit bort till unga musikentusiaster. Jag gick ut på nätet för att söka bilder som visar en del av de apparater och program jag använt mig av. Så många minnen finns förknippade med alla dessa ting. En smula slumpartat fogade jag samman en del av materialet till ett litet bildspel. Jag la in en musikstump som jag totade ihop någon gång på 90-talet i det trevliga, interaktiva sequencer-programmet M. Så här blev det:


Syntnostalgi from Bosse on Vimeo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0