Glocalnet igen.

För en tid sedan gjorde jag ett inlägg som handlade om min kontakt med företaget Glocalnet. Om någon mot förmodan vill läsa det så finns det här. Avslutningen på min text löd:

Jag anar vad som kommer att ske, nämligen att det här bondfångarföretaget kommer att skicka en ny räkning, nu med en adderad förseningsavgift och hot om indrivning från något inkassoföretag och i förlängningen kronofogde och hela baletten. Vi får väl se ...

Det visade sig dessvärre att min förmodan var korrekt. I går, som ett brev på posten, anlände Glocalnets fortsatta krav:



Mitt svar:

Till Glocalnet Scandinavia AB

Jag blev uppringd av en av era telefonförsäljare och övertalad att köpa ett mobilabonnemang. Försäljaren betonade att jag hade rätt att ångra mig inom en 14-dagarsperiod. Detta var också vad jag gjorde. Kuvert från Glocalnet returnerades oöppnade inom den föreskrivna ångertiden. På baksidan skrev jag att jag utnyttjade min ångertid och inte önskade något abonnemang. En tid senare fick jag en faktura från Glocalnet. Jag tog då kontakt med er kundtjänst och förklarade att jag inte är kund hos er och att jag bestrider er faktura. Nu har jag fått en betalningspåminnelse från Glocalnet med hot om inkassokrav i fall jag inte betalar för en tjänst jag aldrig utnyttjat. Detta förfaringssätt kan jag naturligtvis inte acceptera.

Jag uppmanar er att omedelbart ta bort mig ur ert kundregister och annullera ert ekonomiska krav. Jag förväntar mig en skriftlig bekräftelse på att så har skett.


Så nu är karusellen i gång. Missa inte den spännande fortsättningen.
;-)

Kommentarer
Postat av: Laila

Herregud jag RYSER! Detta är sånt som ger folk både magsår, hjärnblödning och eventuellt också gör dem till mordbrännare!

Jag håller verkligen tummarna för dig! Annars måste du ta kontakt med PLUS!

2009-03-12 @ 20:37:19
URL: http://blogg.lailanorman.se
Postat av: Erik

Ja, fy fasen för telefonförsäljare. Det gäller att ha tungan rätt i mun och inte yppa något ja under samtalet. Brukar be dem flyga och fara, ingen respekt där inte! Det finns ju gränser för tålamodet, de brukar alltid ringa när man inte har tid... :-)

2009-03-12 @ 21:16:13
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse

Haha, Laila, kanske skulle jag skicka terriern Sverker på dom jä-a. Hursomhelst känner jag mig lite stridslysten. Blir dom för svåra på Glocalnet så kanske jag kontaktar gamla kolleger i tidningsvärlden. Fast negativ reklam kanske uppfattas som något positivt hos Glocalnetarna. Med lite otur kanske jag slutar som rättshaverist. Inte den identitet man helst vill tillägna sig.

2009-03-12 @ 21:40:43
Postat av: Lars E



Det är aldrig roligt att tala med korkade männskor !



http://www.youtube.com/watch?v=lCJ3Oz5JVKs



Lycka till

2009-03-12 @ 22:25:01
Postat av: ElStiffo

Anlita en advokat som ser till att du vinner eller betala! Du har hela samhällsstrukturen emot dig!(obs, på fullt allvar)

2009-03-13 @ 08:18:32
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0