Tillbaka till Kreta

Snart ska jag resa till Kreta. Det är nästan 30 år sedan jag var där. Känner mig mycket förväntansfull inför återseendet av den vackra ön. Och en smula orolig över att mycket ska vara så exploaterat och förändrat att jag inte kommer att känna igen mig. Nu tittar jag på gamla bilder från maj 1981:


Fiskare i Hersonnisos.


Hamnpiren i Heraklion.


Vågbrytande betongblock.


Vägen till den folktomma stranden i Hersonnisos.


Här låg jag och skrev dikter.




Den gamla kvarnen.


På Lassithi-platån. Den trippen är värd ett separat inlägg.


Del av Lassithi-platån.

Vid nästan alla mina besök i Medelhavsområdet har jag hyrt en skoter och rest runt i trakten. Det tänker jag göra även under den kommande resan.


Hennes klänning var vacker och jag vill minnas att hon hette Margaretha. Vi hyrde en bil och reste runt på ön i tre dygn.

Kommentarer
Postat av: ElStiffo

Fina bilder! Jag återkommer vid en bättre tidpunkt, nu är det tid att sova.

2009-07-02 @ 23:04:06
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Härliga foton Bosse! Fiskegubben som lagar nät och fotot med dig iförd "Beppehatt" och solbrillor är två favoriter. Hoppas att återbesöket blir glatt och att dina farvågor kommer på skam ;-) Visst, en del ändras, trettio år är ju en rätt lång tid. Men hoppas att ditt återbesök blir en skön upplevelse, hälsa resesällskapet.

2009-07-03 @ 12:45:02
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Fröken Källgren

Ååååååååååå så kul med Kreta!

Å jag antar att du åker med S & M (ingen bra kombo det där).

Mm, jag överger blogg.se för gott, på tok för mycke strul å det funkar inte ihop med min nya image att inte hetsa upp mej =)

Kram

2009-07-03 @ 13:29:27
URL: http://frokenkallgren.blogspot.com
Postat av: ElStiffo

Hamnpiren och fiskargubben är fina.Och platån.Jag undrar vad det blir för bilder den här gången.

2009-07-03 @ 18:19:17
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0