Nattens strul

Bloggsidan såg alltså konstig ut i natt. Jag borde ha tagit en skärmdump på kaoset, men det glömde jag. Ett tag trodde jag att det var något fel på min browser (Firefox), så jag testade en annan (Safari) men den visade samma kaos med en massa html-koder i stället för bilder och ordning. Flera andra bloggar hade liknande utseende. Nu ser jag att Erik haft samma strul, så man kan utgå ifrån att problemet fanns hos blogg-leverantören. Kanske utförde de någon sorts server-service under natten? I så fall kunde det ju vara trevligt om man blev meddelad på förhand. Å andra sidan ska man väl inte klaga för mycket på Blogg.se, det är ju trots allt en gratistjänst dom erbjuder. Dock håller jag med Erik när han i en kommentar till mitt förra inlägg skriver: "Blogg.se verkar bara satsa på modebloggar och liknande, irriterande flashig startsida". WordPress ger ett mer seriöst intryck. Jag har varit inne och testat möjligheterna på ett par andra bloggar, nänmda WordPress och Blogger. Än så länge tycker jag att min nuvarande bloggleverantör Blogg.se har ett mer lättillgängligt interface, men det är kanske mest en vanesak vilket man föredrar. Det känns också lite svårt att lämna en "inarbetad" blogg. Det kunde kanske vara en fruktbar idé att tills vidare ha två bloggar, behålla den gamla och starta en ny på till exempel WordPress? Och sedan får tiden utvisa vilken av de två som känns mest väsentlig.

Kommentarer
Postat av: Erik

Du slår huvudet på spiken. Visst har blogg.se en del detaljer som känns bra och där jag hunnit bli van och trivs... men så blir det strul, som kommentarsproblem och annat. I morse kunde jag inte få in bilder, så mitt fönster fick vila några timmar. Ja, detta med bloggen skulle i alla fall jag behöva diskutera med annan med samma problem. (Hint, hint, hmm?)

2009-01-31 @ 15:51:54
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

När ska vi prata om detta?

2009-02-04 @ 13:07:41
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0