Fallskärmsflygare över fjärden

Jag satt vid datorn (som vanligt) när jag såg ett mångfärgat segel sväva över isen nedanför mitt fönster. Innan jag hann ut på balkongen med kameran hade mannen med skärmen landat på isen och det nyss uppspända seglet hade säckat ihop.



En stund senare kom en ny flygare in för landning. Honom hann jag plåta tiondelen innan han tog is:


Och ännu en stund senare dalade en tredje rymdfarare ned:


Som oftast när jag filmar med största zoomen inställd blev det skakigt. Berodde kanske också på att det är så förbaskat kallt på balkongen när man är klädd för inomhusvistelse.

Nog skulle det vara kul att testa den här sporten innan lårbenshalsarna blir för sköra.

Kommentarer
Postat av: ElStiffo

Det ser skönt ut! Jag har också känt mig attraherad av detta. Men mer tänkt på min rygg.

På första bilden tänker jag att det är en skulptur som växer fram ur snön.Eller en snömask, som kommer att äta upp mannen. Snart.

2009-03-02 @ 16:20:27
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0