Flytten

2005 var ett bra år. Då gick jag i pension för gott, då hade jag fortfarande lite pengar, då gjorde jag ett par intressanta utlandsresor, då köpte jag en bra dator och då bytte jag lägenhet.

I flera år hade jag försökt byta min tvåa på Söder mot något större och bättre, men utan resultat. Men så plötsligt lossnade det och via ett trippelbyte kunde jag flytta till den bostad jag har nu. Den flytten glömmer jag aldrig. I en månad slet jag med att montera ner hyllor, släpa möbler, fylla kartonger, länsa källarförrådet och allt det där andra som hör till en flyttning. (Det ryggskott som följde på slitet var inte oväntat.) Om inte min syster Eva hade hjälpt mig med förpackandet av alla köksgrejorna, så vete tusan om jag hunnit med allt.

I dag är det på dagen fyra år sedan jag flyttade från innerstan till närförorten. Jag tittar på bilderna jag tog i samband med förändringen och får för mig att göra ett bildspel av serien. Klicka på HQ under videon när den startat så blir det lite bättre bildkvalitet.



Musiken: Mediterranean sundance med gitarristerna Paco de Lucia, John McLaughlin, Al di Meola.

PS: Det skymtar en bild i serien som kan verka lite malplacerad. Det är den första bilden jag tog från min balkong när jag trodde att det brann i ett hus på andra sidan vattnet. Men sedan kom jag på att det ju var valborgsmässoafton.


Kommentarer
Postat av: ElStiffo

Charmigt.Att flytta är verkligen mycket jobb.

2009-04-30 @ 11:44:05
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Tänk, fyra år! Kan tyckas långt på ett sätt, men inte lång tid för en äldre ek, som just blivit putsad och fin ;-) Fin bilddokumentation! Passande skön musik.

2009-04-30 @ 17:59:19
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Laila

Pust! Ja att flytta ÄR mycket jobb! Bortsett från att jag faktiskt trivs med mitt hem här där jag bor, så är det en anledning till att jag inte vill flytta igen. Bara tanken på att tömma ett helt hus, vind och garage och förråd, plus städning av alltihop, gör att jag får panik!

Men att flytta mellan olika lägenheter i stan, när jag var ung, det var bara roligt arbete!

2009-05-01 @ 18:06:44
URL: http://blogg.lailanorman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0