Comhem-strulet fortsätter.

Man får väl ge detta sorgliga företag en eloge för att internetuppkopplingen fungerade över påskhelgen. Men nu är det lika illa som det var i förra veckan. Hela tisdagen har internet legat nere, mail har inte kunnat hämtas eller skickas. Att tala med företagets kundtjänst är meningslöst. Antingen vet de ingenting eller så vet de bara att tekniska arbeten utförs i området. "Efter klockan 17 ska allt fungera igen." Det sa man förra veckan också, men inte stämde det; det var i stort sett lika illa på kvällar och nätter. Aldrig att man ber om ursäkt för de problem man orsakar sina kunder, än mindre att man erbjuder någon kompensation för den uteblivna tjänsten. Men deras inhyrda försäljare fortsätter att ringa gång på gång med fullständigt meningslösa "erbjudanden" om nya ointressanta tv-kanaler och snabbare internethastighet till "nedsatt pris". Jovisst, några månaders nedsättning av priset, det är sant, men sedan följer med automatik ännu en grov avgiftshöjning.

Tyvärr verkar det vara ungefär samma eländiga policy i hela telekom-branschen. Några blir säkert kommunister och anhängare av ett förstatligande bara på grund av de privata företagens tillkortakommanden.

PS: I ärlighetens namn – i kväll fungerar faktiskt internetuppkopplingen efter klockan 17. Bravo Comhem!

Kommentarer
Postat av: DD

Det finns bara EN sak som är lägre än deras pris - deras service.



2009-04-15 @ 09:10:31
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Erik

Comhem, ett stort skämt! Just nu snurrar nätet. Kanske har de strulat färdigt för denna gång?! Har inte funnit något bra svar på vad jag fått eller får nu när jag betalar över en hundring mer i månaden... Hoppas du slipper dessa avbrott snart!

2009-04-16 @ 00:23:28
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Laila

Vet inte om det är inbillning, men är det inte så att det är fler och fler företag inom alla möjliga områden numera, som det klagas på, som inte sköter det de skall, som har snåriga och omöjliga villkor, och allt möjligt? Nånstans känns det som att den fria konkurrensen (som ju egentligen ska vara BRA) har gjort att det blivit en djungel av olika företag där de seriösa blandas med de oseriösa och för kunderna blir det ett h-e att dels hitta "rätt", dels förstå sig på alla olika villkor för att kunna jämföra på ett bra sätt.

2009-04-16 @ 17:57:38
URL: http://blogg.lailanorman.se
Postat av: Lena

Jag har bara goda erfarenheter med Com Hem. Det krånglar väldigt sällan och när det gör det så har jag eller grannarna ringt och efter någon stund så har det fixat problemet. Jag har haft com hem så länge jag kan minnas.

2009-04-16 @ 18:50:46
URL: http://celena.blogg.se/
Postat av: Bosse

Jo, Laila, det har blivit en oöverskådlig djungel av finstilta och krångliga villkor i privatiseringens tidevarv. Min inställning till skeendet är kluvet. Jag längtar alltmer efter en röd liten stuga i någon mysig Sahara-oas. ;-)



Bra, Lena, då kanske det finns hopp om att Comhem snart ska fungera lika bra överallt som hos dig. :-)

2009-04-16 @ 20:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0