Har du prokrastinerat något på sista tiden?

Jag fick ett mail i dag från en person som föreslår att man sköter sina kontakter via Excel. Ska inte gå in närmare på mailets innehåll, vill bara citera några rader:

"Prokrastinering är en term inom psykologin. Den innebär ett uppskjutande eller undvikande av en handling eller uppgift som kräver ett avslut, genom att man fokuserar på en annan handling eller uppgift. För personen som prokrastinerar kan detta leda till stress, skuldkänslor, produktionsbortfall, krismaximering och andras spott och spe för att man inte tar sitt ansvar."

Prokrastinering, ett nytt ord och begepp för mig. Någon mer än jag som har fallenhet för denna sysselsättning?

Kommentarer
Postat av: Erik

Ha, ha! Tror de flesta drabbas av prokrastinering då och då. Lustigt ord, går att bryta ner i intressanta små ord, som rast, pro (som i professionell) och det allt för sällan använda ordet krast (jo, jag vet krasst) men ljudhärmande, onomatopoetiskt låter det fint. Gå på glas, typ...

Jag förfaller till en prokrastisk typ (hur fasen böjer man ordet?) då och då. Resan närmar sig, snart bloggpaus!

2008-09-25 @ 16:04:06
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Jag anmäler mig till klubben. Allt kan skjutas upp...

2008-09-26 @ 12:16:08
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Bosse67

Jag gillar Eriks sätt att leka med ordet. Skulle behöva göra det själv lite oftare.



Välkommen till klubben, Stiffo. Skjut gärna upp till morgondagen vad du kunde ha gjort igår.

2008-09-26 @ 14:22:49
Postat av: Hasse

Morrn Bosse.



En annan variant.

Skjut gärna upp till övermorgon,

för i morgon kan det vara för sent.......

Ha de bra



Hasse

2008-09-26 @ 23:43:48
URL: http://08-i-exil.blogspot.com/
Postat av: Bosse67

Haha, jajamensan Hasse. Såg en del fina Stockholmsbilder på din blogg. Ska återkomma till din blogg senare. Hoppas att du har det bra i vårt västra broderland.

2008-09-27 @ 02:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0