Pual Potts, inte Pol Pot!

Lite då och då blir jag på det klara över att jag inte riktigt delar många av tidens händelser med min omgivning längre. Det gör inte så mycket, även om jag förstår att det sker en del fina saker som jag missar. En ungefärligt återgiven dialog med min son kanske beskriver något av min "alienering":

Sandro: Känner du till Paul Potts?
Jag: Jag har läst en del om Pol Pot, ja.
Sandro: Har du hört honom?
Jag: Är inte han död?
Sandro: Alltså, inte Pol Pot i Kambodja, inte han med de Röda Khmererna.
Jag: Finns det en till Pol Pot?
Sandro: Paul Potts! Han som sjöng opera i Britain's got talent.
Jag: Inte en susning.
Sandro: Kom hit, vi kollar på YouTube så ska du få se något speciellt.


Och så sitter vi framför datorn och jag får för första gången ta del av "Paul Robert Potts" när han träder fram i den brittiska upplagan av Idol:



Vem kan undgå att få gåshud och en tår i ögat inför sådana framträdanden? Inte min son och jag i alla fall.
Måste jag omvärdera min kritiska inställning till Idol nu? Nja, programmet är väl okej så länge man undviker att förnedra människor på det sätt som man så ofta gör. Men tydligen har man insett att många gillar att se folk bli förnedrade.

Här kan den som vill uppleva hur det gick i finalen för Pol Pot, förlåt, Paul Potts ska de' va'.

And the rest is history!

Kommentarer
Postat av: Erik

Ha, ha! Vilken tur du har Bosse, som har en son som uppdaterar dig ibland. Ja, han har verkligen pipa. Inom "populäropera" kan han växa sig stor, men tror inte han accepteras av de klassiska operahusen. Han anses nog inte fin nog...

I övrigt anser jag att Idol skulle skrotas och hederliga "Fame Factory" återinföras. Där sjöng de hela låtarna och man såg tydligt utvecklingen hos de blivande artisterna. Bland det smartaste Bert Karlsson gjort, ja han är rätt skoj i Matakuten också, verkar som han sett Jamie Olivers engelska variant. Undrar om Bert får träffa Fredrik ..?

2008-10-30 @ 09:08:06
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse

Verkligen en Askunge-saga storyn om Paul Potts, eller kanske en ankunge-dito.

Och här blev jag uppdaterad av dig också (inte första gången :-)) beträffande Bert K. I vilken kanal finns den där "Matakuten"? Och vem är Fredrik? Reinfelt?

2008-10-30 @ 10:25:32
Postat av: Erika

Jag vet vem han är. Det här är fullkomligt från första till sista tonen. Man ryser det knottrar sig på huden, man blir tårögd av vad denne man prestera. Finns många ögonblick i livet som verkligen tar tag i en, och detta var ett sådant!

2008-10-30 @ 16:41:23
URL: http://crystalwinter.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0