Ett totalt meningslöst inlägg

På tal om Nobelpriset så minns jag att någon rolig jäkel skrev att en person med Le Clézios utseende aldrig skulle kunna bli en bra författare. För hur skulle någon som ser ut som Tab Hunter kunna åstadkomma något av litterärt värde? (Och varför minns jag den jämförelsen men inte innehållet i Clézios essäsamling?) Frågan om den eventuella likheten har inte lämnat mig någon ro, så nu har jag kollat om Clézio verkligen var lik Tab Hunter, men det visade sig vara lite problematiskt eftersom Google inte erbjuder så många ungdomsbilder av Clézio. Svårt att få någon uppfattning utifrån de här bilderna, eller ...?


Lookalike? Njae ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0