Mitt musikerbibliotek på last.fm

Jag är ny på lastfm.se. Det verkar var en intressant och användbar sajt för både musik- och filmintresserade. Just nu håller jag på och bekantar mig med den. Det gick snabbt och lätt att lägga upp ett personligt bibliotek med musikartister som jag gillar att lyssna på. När jag gjort det var det bara att klicka på knappen Spela ditt bibliotek och sedan strömmade musik hämtad ur det artistgalleri jag valt. Det är som att höra ett långt radioprogram med musik man tycker om, utan en massa snack av pratkåta radiokommentatorer, bara strömmande musik – helt gratis. Naturligtvis finns det annan genremusik än den jag valt här, det är bara att skriva in namnen på dem man vill höra och sedan ger sig resten helt naturligt. Om någon vill testa så går det bra att klicka på den här länken http://www.lastfm.se/user/Bosse68/library och sedan på Spela Bosse68s bibliotek. Sedan kan du registrera dig och bygga upp ditt eget bibliotek. Mycke' nöje!




Kommentarer
Postat av: Lars Elf



Har Du digitaliserat allt det här ? Kan man lägga in bitar från Blå Tummen mellan låtarna. Jag har några plattor, vi skulle kanske kunna digitalisera lite grann nån gång. Man köper två stora påsar med chips och extrapris på coca cola.

2008-11-14 @ 01:18:50
Postat av: Bosse

Nejdå, jag har inte digitaliserat något. Allt spelas upp direkt från last.fm:s server, eller varifrån det nu strömmas. Funkar utmärkt, inga som helst hackiga avbrott i musiken.

2008-11-14 @ 01:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0