Josephine, en tuff tjej!



I lördags blev hon rånad i butiken där hon jobbar. Det gillade hon inte, så hon tog fram basebollträet och klappade till en av de två rånarna över armen. Hon är lika tuff som sin mamma Cecilia, min syrra.

Ur Nya Wermlandstidningen:

Nytt rån mot servicebutik
Karlstad

Servicebutiken Butiken i hörnet på Herrhagen i Karlstad rånades både i fredags och i lördags. Det första rånet misslyckades, men på lördagen fick rånarna med sig en mindre summa pengar.
Även på söndagkvällen fick polisen rycka ut, då vittnen rapporterade om en man i rånarluva utanför butiken.

Strax efter klockan nio på fredagskvällen kom en ensam, maskerad man in i butiken. När mannen hotade en anställd med ett pistolliknande föremål uppstod tumult. Den anställde och rånaren hamnade i ett handgemäng, som ledde till att rånaren tappade både maskeringen och det vapenliknande föremålet, innan han flydde fältet. Enligt vittnesmål var rånaren mellan 160 och 170 centimeter lång och hade mörkt, kortklippt hår.


Nytt rån

Ett dygn senare var det dags igen. Vid niotiden på lördagskvällen kom två män in i butiken, båda maskerade med scarf över mun och näsa.

– Jag tänkte direkt: nu blir vi rånade, berättar butiksbiträdet.
Den ena rånaren uppges ha gått fram till butiksbiträdet, som då först reagerade genom att slå till honom med ett tillhygge som fanns i butiken.
– Efteråt har jag ångrat mig att jag gjorde det, han kunde ha haft ett vapen. Men jag blev arg.


Tog kontanter

Den ena av rånarna tog sig där-efter bakom disken där han tog kontanter ur kassaapparaten. Enligt polisen rör det sig om en mindre summa pengar.

– Han skrek också efter lotterna, men jag sa att vi inte har några lotter.
Kort därpå försvann rånarna ut ur butiken.
– Sedan sprang båda två ut ur affären. Vi tror oss veta att de båda männen delade på sig. Killen som tog pengarna sprang ner mot Strandvägen och bort mot den blå bron över kanalen. Den andre mannen satte sig på en cykel och cyklade Karlagatan upp mot höjden, säger polisens jourhavande förundersökningsledare Hans Axelsson.


Kanske samma gärningsman

Mannen som sprang mot Strandvägen uppges vara omkring 165 centimeter lång och iklädd en svartvitrandig huvtröja och jeans i hiphopstil. Den andre mannen var stor och kraftig, cirka 190 centimeter lång, med skinnjacka och mörka jeans. Polisen misstänker att samma person kan ha varit med vid båda rånen.

– Vi håller på att jobba med detta, och visst finns den tanken. Men jag kan inte säga säkert att det är så.
Att samma butik rånas två dagar i rad är ovanligt, konstaterar Hans Axelsson. Polispatrulleringen i området kan nu komma att utökas något den närmaste tiden.
– Vi får öka den vanliga bevakningen och vara där lite mer, men annars vidtar vi inga speciella åtgärder, säger Hans Axelsson.
Servicebutikens ägare, Jan Nygren, säger att han är lättad över att ingen kom till skada vid de bägge händelserna.
– Jag har pratat mycket med de som jobbade. Till veckan ska vi ta ett möte med all personal och styrelse och se om vi ska vidta några åtgärder.
Strax efter klockan 22 på söndagen fick polisen larm om att vittnen sett en man iklädd rånarluva utanför butiken. Den mannen ska sedan ha tagit till flykten och polisen sökte efter honom under kvällen, utan resultat. Vem mannen var, eller vad han haft i åtanke, var på kvällen oklart.
– Inget tyder på att det ska handla om ett tredje rånförsök, säger Bjarne Andersson, vakthavande befäl hos polisen.


Kommentarer
Postat av: josephine den tuffa tjejen

hahahah! kunde du inte ha hittat en fulare bild på cecilia?(!) hon o jag är ju inte lika du kan ju inte ta en bild på mamma ;) jo tack det är bra med mig morbror bo! jag skall till sthlm imorgon o kolla in det jätte häftiga bandet Slipknot på hovet. kanske ses i moshpitten!?(akta dig för baseballträt.)

2008-11-11 @ 22:54:51
Postat av: Bosse

Jag hängde nog inte riktigt med i allt du skrev där, Jossan, men det spelar ingen roll. Skönt att höra att du mår bra, trots den där otrevliga upplevelsen.



Se dig omkring på Hovet så kanske du ser John, han är ju också ett Slipknot-fan. Hoppas du får en kul afton.

:-)

2008-11-12 @ 04:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0