Nayas skratt

För ett år sedan vid den här tiden befann jag mig i Tel Aviv, Israel, där jag hälsade på släktingar och vänner. Häromkvällen, när jag var uppkopplad på MSN, fick jag plötsligt ett textmeddelande från Anna Maria, min systerdotter i Tel Aviv, som jag alltså inte sett på ett år. Nu befann hon sig hos grannar på moshaven tillsammans med sin sambo Eliav. Efter en stunds chattande undrade hon om jag hade någon kamera kopplad till min dator, och det har jag ju, en i datorn inbyggd sådan. Men den funkar inte på MSN, eftersom jag har en Macintosh-dator. Det problemet löste vi genom att koppla upp oss på en svensk video-chat. Sedan kunde vi både se och höra varandra. Det var så kul att jag som vanligt måste filma lite. Jag älskar Anna Marias skratt (fast numera vill hon heta Naya, därför rubriken ovan.) Här kommer en liten glimt från vårt samtal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0