En bild från Jaffa

Tankar på förra årets vistelse i Israel fick mig att ta fram mina bilder därifrån.

Efter ett arabiskt bröllop i Jaffa.

Lite info om bilden och tillfället när den togs:
Jag befann mig i Jaffa, strax söder om Tel Aviv, tillsammans med vännen Josef som visade mig runt där. Han hade bott där i flera år, så han kände väl till platsen. I Jaffa bor många israeliska araber, och i samband med giftermål sker fotografering, där som här. Det var en sådan fotografering jag blev vittne till. Jag tog en serie bilder och den här blev jag mest nöjd med.

Kommentarer
Postat av: Erik

Vackert foto :-)

Intressant, med tanke på brudparet som vandrar iväg, från vadå, till vadå? Har de redan bråkat?

Inga svar behövs, men jag reagerar på bilden, vilket är ett gott betyg. Fina färger!

Verkar vara en vacker brud... snyggt Bosse, riktigt proffsfoto ;-)

2008-05-27 @ 20:28:21
URL: http://erik56.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0