Elisabeth Ahlström på Galleri Bibb

För många år sedan blev jag lite bekant med Elisabeth när hon jobbade som inredningskonsult på Expressen. Numera bor vi grannar i Gröndal. Elisabeth tillbringar en stor del av sin tid med målande. Just nu ställer hon ut på Galleri Bibb, som finns i Gröndals lilla bibliotek, fram till den 9 juni. Det är en sann njutning att komma in där och se hennes färgrika akvareller och akryler. Många av sina motiv har hon hämtat från Gröndal. Med hennes medgivande "ställer jag ut" några av hennes fina bilder här:










Att Elisabeths bilder är omtyckta visas kanske bäst av att nästan alla är sålda.

Kommentarer
Postat av: ElStiffo

Dom här tycker jag också om.

2008-05-29 @ 13:08:07
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Bosse67

Så kom över och titta på originalen då, så tar vi en fika och snackar lite samtidigt.

2008-05-29 @ 13:14:01
Postat av: Elf

Fina bilder, jag skulle gärna hänga dom.

Vilket handlag med färgen.

2008-05-30 @ 00:16:35
Postat av: ElStiffo

Jag är inte så förtjust i att behöva säga att jag inte har tid MEN nu fre lör sön ser det upptaget ut. Nästa vecka? Du vet att det är Skrattstock va? Obs bara om man gillar stand-up, (eller har en son som just börjat med det)...

2008-05-30 @ 13:17:01
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Känner onekligen igen flera av motiven :-)

Mycket fina akvareller, få se om jag hinner förbi och se dem livs levande...

2008-06-02 @ 00:13:43
URL: http://erik56.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0