LYCKA! ;-)



Det dunsar till under brevinkastet, Coops tidskrift "mer smak" träffar golvet. Jag brukar inte läsa den, men sprättar ändå upp plastomslaget eftersom jag vet att det kan finnas en premiecheck som bilaga (till Konsum-medlemmar). Det visar sig att den här gången har jag handlat tillräckligt mycket för att vara berättigad till 50 kronor i bonus. Yipee! Vad väljer jag att köpa för den slanten? Mitt bröd är slut, så visst skulle det sitta fint med en macka. Men – och här blottas mitt narkotiska beroende – jag tänker köpa en ask cigaretter! Jag behöver inte vänta till i morgon, jag kan röka redan i dag – efter tio dagars rökuppehåll. Det hade varit annorlunda om pensionen inte kommit förrän nästa vecka, då hade jag köpt bröd. Men just nu kan mackan vänta ytterligare en dag. Konsum, here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0