Navaluenga en mi corazón

Lena, som nyligen var här och hälsade på, hjälpte mig med rubriken "Navaluenga i mitt hjärta". Det här inlägget rymmer några av hennes fina bilder från den lilla byn Navaluenga uppe i Gredos-bergen i Spanien. Där bor Lena med sin man Manolo, hästen Ventisca (Snöstorm), hundarna Thor och Rocko samt ett för mig okänt antal katter och hönor. Hon har startat en liten skola i byn där hon undervisar i engelska medan Manolo bygger på huset. Jag har hälsat på några gånger i denna vackra och vilda trakt och hoppas kunna återvända innan jag lägger näsan i vädret.

Det är inte lätt att göra ett urval bland Lenas många härliga bilder, men här följer en serie som beskriver något av hennes liv utanför den spanska bergsbyn:


Lena och Rocko (Rocco?).

Rockos föräldrar, Thor och ?.

Thor vid floden.

Rocko med pappa Thor.

Rocko

Rocko

Idyll

Kanske skulle jag ha en åsna om jag bodde i Navaluenga.

Vackra Ventisca.

En liten bit av Gredosbergen.

Slutbild.

Kommentarer
Postat av: ElStiffo

Jättefina bilder. Åsnor är vackra.

2008-08-01 @ 13:41:49
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0