En promenad till brevlådan ...

... övergick till en promenad in till Söder, eftersom söndagens sista brevlådetömning i Gröndal redan skett. Med kameran som vanligt i fickan traskade jag runt en stund i Stockholms största stadsdel. Knäppte några bilder uppe på Yttersta tvärgränd innan jag ganska trött såg fram emot att vila benen och ryggen i tunnelbanetåget mot Liljeholmen. Och se, det fanns gott om sittplatser i en av vagnarna, vilket förklaras med de två slutbilderna här nedanför.

Loopen Marin, trevlig restaurang nedanför Liljeholmsbron.

Några motiv från Yttersta tvärgränd:





Och så de två bilderna som förklarar varför det var så gott om plats i en del av tunnelbanevagnen. Känsliga personer varnas!


Kommentarer
Postat av: Erik

Härliga fina fotografier! (Ja utom de små sista på spyorna...) Förlängningen på Ringvägen har fina gamla söderkåkar! Den där serveringen under Liljeholmsbron är poppis, har själv aldrig provat den, bara gått förbi och noterat att där sitter många ;-)

2008-07-20 @ 21:15:44
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Lena

...Har börjat följa dina förehavanden genom Marujas dator... Fina bilder!

2008-07-21 @ 18:36:42
Postat av: Bosse67

Välkommen Lena, va' kul att du är här! Vilket också påminner mig om att jag vill lägga ut en del av dina sköna bilder från Navaluenga på bloggen. Det får väl bli under rubriken "Navaluenga in my heart", fast det vore bättre om jag kunde skriva det på spanska.

2008-07-21 @ 19:49:58
Postat av: Lena

Navaluenga en mi corazón

2008-07-24 @ 18:35:46
Postat av: Bosse67

Tack för den rubriken, Lena. Den ska snart användas.

2008-07-24 @ 18:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0