Eftermiddagsljus

Det finns ett par vänner som skämtsamt brukar "psyka" mig för att jag fotograferar min utsikt så ofta. Dom har rätt i att jag tar många bilder på den. Inte så konstigt egentligen, jag gillar ju vad jag ser, och vyn förändras ständigt beroende på ljuset och årstiden. I går försökte jag fånga det vackra eftermiddagsljuset, men bilden återger inte det jag såg. Så är det ofta, tyvärr.

image97

Och trots att jag nu borde vara van vid det, så tycker jag fortfarande att det känns lite häftigt när stora fartyg glider förbi nedanför min balkong.

image98

Kommentarer
Postat av: Erik

Du har verkligen en härlig utsikt Bosse!
Själv måste jag ut och bort en bit från boningshuset innan något liknande kommer framför mina ögon (på Sjöberget).
Kom att tänka på vinter, is och liknande fruset vatten... I brist på snö och is i verkligheten, har du någon fin vintrig utsiktsbild att delge oss som kikar in på din blogg?
Solens sken kan onekligen ge underliga färger, speciellt när den håller på att gå ner...
Har själv märkt att som folk sa förr "kameran ljuger aldrig" verkligen var en lögn. Det är ofta som kamerans uppfattning av motivet är långt från min egen.

2008-01-20 @ 18:46:19
Postat av: Fröken Källgren

Jag tillhör den skaran vänner va =)

2008-01-21 @ 17:20:30
URL: http://siggelina.blogg.se
Postat av: Anonym

Jajamensan, Siggelina!
;-)

2008-01-23 @ 16:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0