Dags att plocka bort ...

... förra årets vykort från frysdörren.

image22

Kommentarer
Postat av: Semlan

En fin samling!
Vilken gullig liten baby som äter på ett kort.
Det mystiska trädet skulle jag vilja veta mer kring. Vem konstnären är och om det finns i fysisk form och i så fall var?
Jag minns baksidan på en dörr, som var full med vackra vykort. Var det på Söder eller i Gamla stan?

2008-01-04 @ 18:32:36
URL: http://erik56.blogg.se
Postat av: Anonym

Den gulliga babyn heter Lisa. Det hon tuggar på är en bok som följde med den cd jag gav henne i doppresent: Fågelsång i Sverige. Tänkte att det kunde vara rogivande och intressant för ett litet barn att lyssna på sådana ljud. Det finns ett bildspel med Schumann-musik från dopet i Katarina kyrka:

http://www.youtube.com/watch?v=BIDxwohtzmM

Trädet finns på ett vykort som vännen Jessica sände.
På baksidan står det:
"Sea-Holly" © Karl Blossfeldt Archiv
Ann und Jurgen Wilde, Zulpich/DAGS, London 1999
Design Copyright: The Art Group Limited. Made in England.
© Inter IKEA Systems B.V. 1999"

Ah, baksidan på dörren, det var i Gamla stan. Jag förmodar att du tänker på tjejbilderna? Tyvärr har jag inget foto på den kollektionen, men den finns förevigad på film ? om man nu kan tala om "förevigad" när det gäller super8-film. Själva bilderna finns kvar i en kartong.

2008-01-04 @ 19:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0