Amatör-haikur

image54

Kommentarer
Postat av: Erik

Fiiint!
Så vackert och bra val av typsnitt!

Å så kniip.
Eller kör du min farfars favorit på kräftskivorna
"Kiss i sängen å ha' de' bra, ligga lite å fundera.
Varmt i stjärten som en sommarda', ja' tror jag kissar lite mera."
För när jag vaknar är ett snabbt toa-besök ett måste! Detta är ett av få ålderstecken jag hittills drabbats av, så jag ligger inte kvar någon längre stund i sängen (det funkar inte, jag skulle kanske investera i en fin porslinspotta?).
Men efter detta raska besök, kan en stund i den varma sängen vara trevligt. När nu tid ges...
Nu får jag verkligen lov att sluta, tjingeling från Kling

2008-01-15 @ 14:58:52
URL: http://erik56.blogg.se
Postat av: Erik igen, dgr senare

Häpp!
återkommer mest för att jag kände att förra inlägget kan verka stöddigt, vid en genomläsning.
Men nähä, det är det inte alls!
Jag lovar!
Men haiku-diktandet kom mig att tänka på annat som rimmar och med tanke på hur mornarna är (numera) så kom jag att tänka på min farfar (ja du förstår Bosse med tanke på mailet...) och så var hans favoritsnapsvisa där.
Min dotter hejar förresten på oss i vårt bloggande!
Tjingeling från Kling!
(jag smakar på det, kan det bli det nya, nu när Europafilmstudion rivs där ute i Bromma och den gamla frasen "Europafilm" så att säga går ur tiden)

2008-01-16 @ 18:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0