Om kategorisering

För mig har kategorisering alltid inneburit problem, så ock när olika inlägg i bloggen ska fördelas under olika kategoriseringsrubriker. Var hamnar en konstnärlig animation? Under "animationer" eller under "konst"? Var placerar man en text om en musikvideo, under "film och video" eller under "musik"? Och var placerar man en text som handlar om konst, film, video, måleri, musik, animationer, fotografering med mera?

Jag funderar allvarligt på att skippa alla kategorier i min blogg, och kanske sätta en huvudrubrik över alltsammans som säger ungefär att "den här bloggen kan handla om vad som helst". Fast det är ju inte riktigt sant. Förmodligen kommer ytterst få inlägg i min blogg att handla om konstgödslingens framtid i de baltiska staterna.

Det skulle vara intressant att få ta del av andras inställning till kategoriseringskonsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0