Inte lätt för Comhem

I dag har jag varit bortkopplad från internet i sju timmar. Det är första gången jag haft problem med internetuppkopplingen sedan jag fick det nya modemet för en dryg månad sedan. Hela området där jag bor var utan kontakt med nätet fick jag veta vid samtal med kundservice på Comhem, som är min internetleverantör. Enligt informationen därifrån var det 'problem med några trunkar'. Man kunde inte säga när felet skulle vara avhjälpt. Tur att jag inte anslutit mig till Comhems ip-telefoni, då hade jag varit utan telefonimöjligheter också. Lite senare upptäckte jag att även tv-mottagningen var borta. Det bör ha varit tufft för Comhems kundservice när folk kommit hem från jobben och upptäckt att det inte fanns någonting på tv, ingen internetuppkoppling, och för dem med ip-telefoni ingen fungerande telefon ...

Kommentarer
Postat av: Erik

Samma skit här i Aspudden, kan jag rapportera.
Tur att solen sken, så jag tog mig en lång promenad i solen. Väl hemma var problemet kvar, både internet och alla tv-kanaler var kaputt!
Comhem, tjaa!
Problemen kommer rätt ofta, börjar känna för att byta..!?

2008-02-13 @ 22:23:46
Postat av: ElStiffo

Killar, ni e inte beronde va? :-)

2008-02-14 @ 12:55:23
URL: http://elstiffo.blogg.se
Postat av: Bosse67

Jag är mer beroende av tillgång till internet än av tillgång till cigaretter.

2008-02-14 @ 15:14:40
Postat av: Erik

Jag, beroende? Det beror på!
Diggar just nu Miles Davis, där kan du snacka allvarligt beroende.
Efter internetsidestrul idag, behövde jag sköön jazzmusik för att hitta mig själv igen.
Underbara "All Blues" från skivan "Kind of Blue".
Oj så syftfelaktigt det blev ovan. Menade att jag är beroende av en dos Milesmusik då och då!
Vet inte varifrån jazzen smög sig in i mitt liv? Vet att det inte var min far, inte heller min annars så musikälskande farbror Göran.
Tror att det var en viss Dahlgren från New York i radion... det var häftigt, han beskrev känslan bra och då köpte jag nog musiken också...
Så hade vi Smokerings, också skön musik och ett härligt snack mellan låtarna!
Ja, det var tider det...
Men jazzmusik är bra, that's it!

2008-02-14 @ 16:45:42
URL: http://erik56.blogg.se
Postat av: Bosse67

Jag träffade min brorsdotter Aurun för en vecka sedan. Hon berättade att hon upptäckt musiken på allvar förra året. En av de skivor som träffat henne djupt var just ovan nämnda "Kind of blue". Sådant gör en gammal man glad. Vi lyssnade på en del fin musik tillsammans, bland annat sånger med Cesaria Evora och Monica Zetterlund.

2008-02-14 @ 20:26:01
URL: http://bosse67.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Dahlgren från New York minns jag.En skön röst. Var vi inte ganska små då? (jag kommer inte ihåg riktigt...)

2008-02-15 @ 12:36:41
URL: http://elstiffo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0