Ännu en natt på YouTube

Jag har aldrig haft en tanke på att resa till Detroit, inte förrän jag såg den här videon. Äntligen kan jag byta ut "jag ser mörkret i slutet av tunneln" mot "jag ser ljuset i tunneln".

Några timmar efter att jag gjort inlägget lägger jag till en något mera genomtänkt uppfattning:

"Jag ser ljuset i tunneln och mörkret i dess ände."

Fast vad vet jag om döden ...

image130

At the Detroit Metro Airport's McNamara Terminal.
The corridor has sculpted glass walls, fabric ceilings and 400 000 computer-generated lights. Art Glass by Fox Fire Glass of Pontiac MI and music by Mills/James Productions of Columbus OH

http://www.youtube.com/watch?v=Y8oVaj8yQbo

Kommentarer
Postat av: ElStiffo

Otroligt fantastiskt!!! Det kanske finns anledning till framtidsoptimism ändå?

2008-02-06 @ 12:02:17
URL: http://elstiffo.blogg.se
Postat av: Bosse67

Javisst finns det anledningar till framtidsoptimism, visst är det en upplyftande känsla när man kommer i kontakt med konst som berör de delar av jaget som är värda att stimuleras. Tittade nyss på en video som beskrev en lyckad laseroperation av ett öga. Det gör mig glad att det finns människor som ägnar sina liv åt att uppfinna instrument som möjliggör sådana ingrepp och att det finns människor som utför operationerna. Den glädjen gäller för all liknande verksamhet som tjänar till att minska mänskligt lidande.
Operationen finns här: http://www.youtube.com/watch?v=O4kDC4sZ5Jg&feature=related

2008-02-06 @ 13:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0