Ethan Winer is back!

Nu tänker jag breda ut mig en stund om en av mina favoriter alla kategorier: Ethan Winer. Jag har presenterat en av hans videor tidigare, då som en skön kontrast till Melodifestivalen. Om någon vill titta på den så klicka här.

Den här mannen kan det som jag önskar att jag kunde. Han är en skicklig musiker och behärskar en avancerad filmteknik. Det är både roligt och inspirerande att ta del av hans videor – och samtidigt lite knäckande.

För en stund sedan upptäckte jag hans senaste mästerverk på Vimeo, en sajt liknande YouTube men med bättre möjligheter att bibehålla en högre teknisk kvalitet på det insända materialet.

Att Ethan Winer spelar cello visste jag, men inte att han är en multiinstrumentalist. Grip tillfället att njuta av denne mans ekvilibristiska färdigheter och hans musikaliska humor! Du kan se videon i fullskärmsformat om du klickar här. Winers hemsida.


Tele-Vision from Ethan Winer on Vimeo.

Kommentarer
Postat av: Erik

Ha, ha, Ethan är en hjälte! Han lägger ner tid och energi. Härligt :-) Efter mycket nyckelstrul denna morgon var det vad jag behövde! Få le lite ;-)

2008-12-09 @ 09:35:08
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Della / Var Dag ett Äventyr

Ny bekantskap för mig. Trevlig sådan. Att han klarar alla dom där instrumenten. Härligt.

Som svar på din fråga om vart det bär hän häräst: kortis till Berlin först och sedan en kortis till Jordanien i februari. Hoppas kunna ta mycket bilder på båda ställena. Behöver nya till arkivet.

2008-12-09 @ 19:12:08
URL: http://vardagettaventyr.blogspot.com
Postat av: Erik

Nu kollade jag igen. Lite som Mike Oldfield, men med en härlig skopa humor. Pratbubblorna med katten är roliga. Hans klädval beroende på instrument är underbart. Så på pricken, en del av dem. Winer är en härlig frisk fläkt i en ofta penningstyrd musikvärld. Denna man verkar bara vilja sprida glädje och ser ut at älska vad han gör.

Glad att du påminde mig om denna musikmagiker :-)

2008-12-13 @ 12:30:12
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse

Det gläder mig att det finns fler än jag som uppskattar herr Winers briljanta skapelse.

:-) Glöm inte att titta in på hans hemsida.

2008-12-13 @ 14:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0