Om stolar och jordbävningar.

Det råder en beklaglig missuppfattning beträffande sambandet mellan jordbävningar och fallna stolar. Den gamla vidskepliga teorin som säger att det är jordbävningar som välter stolar stämmer inte med min erfarenhet. Jag grundar min teori om att det motsatta förhållandet råder  – att det är den sammanlagda mängden av samtidigt fallande stolar som skapar jordbävningar – på den videoinspelning jag gjorde förra året. Av den framgår tydligt att den jordbävning som då utbröt initierats av det infantila uppror som mina köksstolar plötsligt gjorde.


Kommentarer
Postat av: ElStiffo

Jamen det här känns ju som att du har anslutit dig till världens patafysiker! Lycka till på din fortsatta vetenskapliga bana.God jul!

2008-12-19 @ 12:51:18
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Laila

Inte stolar. Fjärilar. Det är ett oändligt antal fjärilar över jorden som får för sig att fladdra med vingarna samtidigt - den sk fjärilseffekten. :-)

2008-12-20 @ 00:10:38
URL: http://blogg.lailanorman.se
Postat av: Bosse

Javisst, dom också, och särskilt dom på Himmelska fridens torg (enligt teorin).

:-)

2008-12-20 @ 00:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0