Ännu en av alla dessa promenader.

Egentligen hade jag ingen större lust att gå ut, trots att vädret var skönt med precis lagom mycket sol, molnighet och temperatur. Det var mera som en tjänst för den egna kroppen som jag till slut styrde ut på den sedvanliga långrundan. Kameran fanns i fickan som vanligt, men jag hade inget särskilt behov av att fotografera – trodde jag. Alldeles utanför huset tornade det här vackra trädet upp sig, och då var jag ju tvungen att plåta:


Visst är det väl ett rönnbärsträd? Det är den orangea färgen på bären som gör mig lite tveksam. Men att nästa bild föreställer bären från just ett sådant träd tvivlar jag inte på:


Inte ens halvvägs på min runda var jag redan svettig, och efter den relativt branta stigningen i skogspartiet på Rävudden bultade hjärtat ganska hörbart.



Jag har traskat den här rundan några gånger under de 3 1/2 år som jag bott i området. På vissa platser vill min blick alltid dröja sig kvar. Det här döda (?) trädet har den effekten på mig:


Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: Lena

Fina bilder. Jag minns vâra promenader...

2008-08-12 @ 19:14:58
Postat av: Erik

Ja, det är en trevlig runda att gå runt Rävudden, förbi Ekensbergs båtklubb och "café Pladder". Ofta kommer vi nerför den där trappbacken på våra promenader ;-) Fina bilder.

2008-08-13 @ 10:48:36
URL: http://erik56.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0