Blommor, blommor ...

Om jag tar fram kameran i Vintervikens trädgårdar är jag förlorad för en lång stund i hänförelse över färg-, form- och variationsrikedomen.












Jag tror att jag citerat den kinesiske vishetsläraren Lin Ytang här i bloggen tidigare, men det tål kanske att upprepas. I sin bok Konsten att njuta av livet skrev han:

Vill du vara lycklig en natt – sup dig full.
Vill du vara lycklig ett år – gift dig.
Vill du vara lycklig hela livet – odla blommor.


Kan det verkligen vara så enkelt?

Kommentarer
Postat av: Erik

Oj, vilken blomsterprakt ;-) Och lite småvisset, så höstigt. Där kom ett litet drag av höstdepp, det suddas bort med lite sömn och gärna sol imorgon söndag. Ha' de' i ditt skrivande :-)

2008-08-31 @ 00:38:15
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Aurun

Tack för att du ger glimtar från mina galma trakter! Vinterviken är som bolmmorna i ditt citat, ger glädje hela livet... Hälsa ställena så gott från mig. Kram o må så gott!

2008-08-31 @ 12:15:54
Postat av: Bosse67

Kom över vid tillfälle så tar vi en höstpromenad tillsammans i dina galma trakter. Kram back!

2008-08-31 @ 12:56:58
Postat av: Ninni

Njae, men nästan sant tror jag att Lin Ytangs ord är...

Inte behövs det väl nån ny kamera hos dig!Bilder från Vinterviken är ju jättefina!

2008-09-02 @ 20:50:33
URL: http://piona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0