Mun- och Fotmålarna

Jag beundrar dessa enastående människor och konstnärer. I många år har jag köpt deras vykort. Men nu är bunten med bilder från dem så tjock, att jag inte längre betalar för de med jämna mellanrum inströmmande kuverten med nya vykort. Men det spelar tydligen ingen roll för dem, för strömmen har inte upphört. Det ger mig naturligtvis dåligt samvete, så då och då skickar jag ändå in en slant som tack för deras verk. Och så fortsätter det ... Bunten växer allstå, för numera skickar jag inte så många vykort via snigelposten, internet finns ju.

image255

'Sommarminnet', efter ett original målat av Kathy Mitchell, munmålare.

image256

'På mage i det gröna', efter ett original målat av Alton Jackson, munmålare.

Kommentarer
Postat av: Erik

Fin text, härliga konstverk. Håller med dig :-)
Senast jag skickade ett kuvert (lite större, lite tyngre) med snigelpost höll jag på att få blodstörtning. Brevet kostade snudd femtio kronor att skicka (jag trodde innan typ dryga tian...), men det måste iväg. Bara att surt betala. Nej, inte ofta jag skickar vykort eller brev med postverket...
För Postens skull får vi hoppas danskarna är bättre brevskickare!?

2008-04-22 @ 11:29:19
URL: http://erik56.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0