En bild till Erik

Väcker detta hus några minnen?


Kommentarer
Postat av: Erik

Hmm, inte så enkelt. Först gjorde jag ingen koppling alls, men så drog jag mig till minnes att du Bosse var boende på Bjurholmsplan ett kortare tag (fast det kanske inte var så kort?). Så där landade jag efter ett tag. Hade faktiskt plan som del av mitt "trappsnigeldistrikt" under ett par år. Hade även en äldre herre, boulekompis som var bosatt där och några andra boulevänner i hörnan till höger, där det fanns ett skumt hotell också.

Ett trevligt "pit-stop" hade jag, en kille som ofta ville bjuda på kaffe (och en stänkare, sant!). Han såg inte ut som Hirdwall, men det hände att jag nappade ibland, trevlig söderkis :-)

2008-04-25 @ 19:52:29
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse67

Trevliga associationer du fick, Erik. Ett nöje att ta del av dem. Men huset i fråga har adressen Kungsgatan 8. :-)

2008-04-26 @ 01:08:10
Postat av: Erik

Ha, ha! Fasen, ja där högst uppe var det...

Då var det PDP 15 och de där lustiga mixerborden med utbytbara sektioner.

Lustigt men jag gjorde som sagt helt andra kopplingar.

Listigt att undvika gatuplanet, det hade nog avslöjat mer ;-)

2008-04-27 @ 23:54:56
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Erik

Tredje försöket att kommentera, suck...

Ha, ha, vilken blåsning! Lite lurigt att inte ta med gatuplanet ;-)

Snopet, men så kan det bli...

Ja, där uppe började man knåpa med elektroniska klanger. Diggade de gamla mixerborden där det gick att flytta på modulerna. Ja då var det PDP15 som var datorkraft...

Utveckling och trist nog likformigt... Det unika har mer o mer försvunnit. Fast ja,ja bla bla bla. Tack för ordet :-D

2008-04-28 @ 13:47:16
URL: http://erik56.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0