There is nothing as a free lunch.

Jag borde ha förstått att det var för bra för att vara sant. Strömmande musik över nätet från last.fm med egenvalda favoritartister, månad efter månad – gratis! Naturligtvis kunde det inte fortsätta så i evighet, naturligvis fanns det en annan kommersiell avsikt bakom den "gåvan" än den jag hade föreställt mig. Kolla skärmdumparna här nedanför så förstår ni tanken bakom last.fm:s "generositet":





Metoden är den klassiska: bjud in till gratis konsumtion, skapa ett beroende hos användaren, stryp sedan tillförseln av det som tidigare varit gratis och ta därefter betalt för att leverera varan. Jag förmodar att konceptet är detsamma hos Spootify. Kommer även YouTube att ansluta sig till kommersialismens profitörer?

Kommentarer
Postat av: Erik "Semlan"

Usch ja, samma sak hände mig. Så nu lyssnar jag på SR på nätet eller låter en cd snurra i datorn. Trist att det som först är gratis sedan börjar kosta pengar. Lite av bondfångeri...

2009-05-08 @ 15:49:39
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jo, så är det, jag fick dessutom virus då jag ladda ner den..

2009-05-10 @ 10:35:10
URL: http://krackus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0