SPOTIFY!!!

När jag förlorade möjligheten att gratis lyssna på last.fm kände jag mig lite besviken. Den lilla frustrationen har släppt, jag tackar Fredrika för det. Det var hon som sände mig en inbjudan till Spotify. I korthet: Spotify är mycket användbarare än last.fm – ingen tvekan om det! På Spotify kan man välja låtar, inte bara artister. Dessutom kan man lägga upp spellistor med de låtar man vill lyssna på. Om man vill slippa de korta reklaminslagen som dyker upp ungefär efter var femte eller sjätte låt, kan man betala 99 kronor per månad för Spotify Premium. Jag har testat Spotifys låtutbud på olika sätt, bland annat genom att söka efter musik som jag hade på 78-varvs stenkakor, EP- och LP-skivor på 50- och 60-talen. Förvånansvärt många av de låtarna har jag funnit.

För en stund sedan tog jag ett långt bad med dörren öppen ut mot rummet där datorn finns. Innan jag kröp ner i badet startade jag en spellista med musik som jag gillar, klickade på repeat och shuffle och sedan strömmade låtarna i slumpmässig ordning:



Och här är tjejen som befriade mig från last.fm-abstinensen:



Bilderna har jag snott från hennes blogg utan att be om lov. Jag vet, jag är en förskräcklig nätmarodör.



Tack Fredrika!
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0