Osäker på om Imeem är så bra.

Det kanske inte behöver vara så komplicerat att lägga in ljudfiler i bloggen. För den som i likhet med mig haft svårigheter med den saken kan jag möjligen rekommendera följande:

1. Bli medlem i Imeem. Det är gratis och enkelt.
2. Ladda upp en ljudfil från din dator, mp3 fungerar bra, hur det är med andra format har jag inte kollat. Inte heller är jag bekant med hur stora filer som tas emot.
3. Fyll i det lilla formuläret som dyker upp efter uppladdningen.
4. Kopiera inbäddningskoden och lägg in den på vanligt sätt i bloggen.

Tyvärr kan det ta lite tid innan filen är spelbar på bloggen. Möjligen är det också så att man inte kan spela upp hela låten utan att vara medlem i Imeem. I så fall blir det hela avsevärt mer ointressant. Vem vill teckna medlemskap bara för att lyssna på en låt? Och vem har intresse av att lyssna på 30 sekunders musik? Inte jag.

Min senaste uppladdning låter så här (klicka på Play full song here – om den texten är synlig – alternativt titelraden längst ner på sidan):


Libertango - Astor Piazzolla

PS lite senare: Min tveksamhet till att använda Imeem växer. Jag ser att den senaste uppladdningen av musik hos dem kräver att man ansluter sig som medlem för att kunna höra musiken i dess helhet. Det är ett klart minus. :-(

Kommentarer
Postat av: ElStiffo

Så "play full song"-raden har försvunnit. Gratis musik är ett hett ämne. ÄNDÅ tar musikindustrin genom många affärer FORTFARANDE 185 kr för en cd. Hur tänker dom?

2009-06-26 @ 22:15:02
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Bosse

Jag ställer samma fråga.

2009-06-26 @ 23:21:58
URL: http://bosse67.blogg.se/
Postat av: Erik

Ibland betalar jag glatt för en cd, som Elbow, härlig musik! Är nöjd med Spotify, men kanske kommer även jag börja betala. Visserligen kommer inte reklam efter varje låt, men det är rätt tjatigt, så jag förstår dig Bosse! Må så gott, jag har badat fyra gånger idag och nästan bränt mig. Så värst mycket nyttigt blir det inte gjort här ute på landet. Det är för varmt på dagarna, men det är skönt. Jag trivs. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0