Chema Madoz

Juan Carlos från Madrid är i Stockholm. I två månader ska han prova på att bo här. Häromdagen åt vi middag tillsammans med ett par vänner. Juan Carlos gav mig presenter: en cd med den spanske gitarristen Narcisco Yepes som spelar musik komponerad av Francisco Tárrega, Recuerdos de la Alhambra; en dvd-film La soledad av Jaime Rosales (över en halv miljon träffar på Google) samt en liten bok med bilder av den spanske fotografen och bildkonstnären Chema Madoz. Vilka perfekta gåvor – vacker musik, en film som jag ännu inte tittat på och fantastiska bilder av en för mig helt okänd bildskapare. Jag lägger ut några av hans bilder här på bloggen och skickar med en länk till fler för dem som är intresserade. Här är det inte kvalitet à la Fototriss det handlar om ... Vackert, fantasifullt, humoristiskt är några av de adjektiv som inställer sig när jag ser de här bilderna.

Den bild som finns på omslaget till boken jag fick.








Kommentarer
Postat av: siri skywalker

Nationalteatern är så jävla bra, och visst är livet en fest (allt som oftast)

2009-07-13 @ 20:41:33
URL: http://barbiespussy.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Fantasifulla bilder. Kan inte sätta ord på det riktigt.

2009-07-15 @ 21:47:19
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0