Nyårsfyrverkeri med longörer

Så blev det 2009. Jag tillbringade kvällen hemma, just som jag ville ha det. Ringde några telefonsamtal, bland annat ett långt till Josef i Tel Aviv (det blev många ord om det tragiska som nu sker i Gaza), mailade, skickade sms, filmade fyrverkerier från balkongen, rökte de sista cigaretterna inför det kommande månadslånga rökuppehållet och drack ett par glas mousserande vin. En lugn nyårsnatt alltså.

Den bifogade videon innehåller ett alldeles för långt fyrverkeriinslag, det kan bli ganska trist att titta på det efter ett tag, trots en del snygga explosioner här och där. Fyrverkerier ska naturligtvis ses live. Jag iddes inte redigera bort longörerna. Men det är ju bara att stänga av innan du somnar, du missar inget.


Kommentarer
Postat av: Erik

Hi, hi, det var roligast inne. Skål! Visst är det förtretligt när man filmar på "fel ställe" och söker och kommer till fyrverkerismällen när den just klingar ut... "Mycket sprajande" skulle min gamla filmlärare säga! Men lite småkul, på sitt sätt. Må gott denna årets första dag Bosse! :-)

2009-01-01 @ 13:33:53
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Siri

haha, eller hur! Mysig video. Du verkade ha en lugnare och bättre nyårsnatt än mig :) Gott nytt år!

2009-01-01 @ 15:29:25
URL: http://barbiespussy.blogg.se/
Postat av: Fröken Källgren

Gott Nytt År til dej åxå min kära PappaB =)

2009-01-01 @ 17:16:55
URL: http://likas.blogg.se/
Postat av: Laila

Skål på dig med och tack för titten (nu har jag ju nästan varit hemma hos dig!!) :-)



Men vad är det för magiskt med just en månad? Varför ska du göra uppehåll med rökningen just en månad?

Och vad är det där med Gaza? Missförstå mig rätt, jag menar: Har du någon personlig anknytning dit? Jag förstår att du känner någon där (ditt telefonsamtal)

Nej där hade man väl ingen rolig nyår precis... usch...

2009-01-01 @ 20:11:37
URL: http://blogg.lailanorman.se
Postat av: Bosse

Kameran satt på stativet, så vi får väl kalla kamerarörelsen för "panorering", Erik.



Siri, jag läste om din nyårsnatt. Hehe, det verkar ha varit fullt drag.



Lika, retsticka, du vet hur man rubbar sinnesron hos en fd korrekturläsare.

2009-01-02 @ 14:20:38
Postat av: Bosse

Laila, att jag tänker hålla upp en månad med rökningen beror på att jag behöver vila hjärt-lung-maskinen ett tag. Förra januari gjorde jag ett treveckorsuppehåll, nu ska jag slå det rekordet. Kan inte säga att jag ska sluta, det är för ångestframkallande, även om jag gärna vill lägga av med rökandet helt.



Ja, jag har personlig anknytning till Israel – släkt och många vänner – och följer vad som händer där. Att det finns en långvarig och svårlöst problematik mellan Israel, Palestina och en del omgivande länder vet vi, jag fördjupar mig inte i den här just nu.

2009-01-02 @ 14:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0