Skyltar del 3:

Ingen kommer någonsin att fråga mig om jag har tagit några trevliga kort på skyltar. Det är nu som tillfälle ges att presentera vad som finns av skyltar i bildarkivet, nu och aldrig mer. Därför gör jag en sista djupdykning i bildsamlingen och ser vad som finns kvar av ej tidigare publicerade skyltobjekt. Jag lovar – aldrig mer!


Jag tror att det står något om att hundar inte får förorena på marken. Förhoppningsvis är hebreiskan inte rena grekiskan för hundarna i Tel Aviv.


Jag vet inte om vi förlorade kampen mot yuppisarna på Söder i Stockholm, men jag tror det. Möjligen är det en liknande kamp som pågår i Tel Avivs stadsdel Florentin.


Kan ett skyltfönster i Gamla stan i Stockholm definieras som en sorts skylt?


Även om klotter är ett sätt för klottrarna att skylta med sina tags, så kanske man ändå inte kan sätta likhetstecken mellan klotter och skyltar – eller ...?


Den svenska antroposofins Mekka?



Saltå by


Två helsingborgare som gärna vill bo på den plats som skylten anger.

Kommentarer
Postat av: Åsa gillar rosa

Jesus, vad skyltar du har i ditt bildarkiv. Många väldigt roliga också.Jag gillade den med mannen som stod vid sin reklamskylt, var det nåt med skolan där stod..???

Ha en bra söndag!

2008-10-19 @ 15:24:46
URL: http://asagrundstrom.blogspot.com
Postat av: Erik

Hi, hi! Ja, du har ju rätt i sak (syftar på inledande texten) och sedan, om dessa föll utanför, wow. Så klart att skyltfönstret måste räknas dit. Riktig pärla, precis som jag gillar vägskylten och den härliga informationsskylten över Saltå. Stor besvikelse om bageriet inte hade genererat ett fik... Järna = antroposofernas Mekka, ha, ha! Du är verkligen igång, vitsiga små bildtexter...

2008-10-19 @ 19:06:03
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Ane

Hej igen, hola...

Hittade inte veckans fototriss men tack för besöket och dessa fina ord du lämnade hos mig. Nu när jag ändå är här ska jag väl kommentera dina skyltar då... Vet inte jag vad den första står för, men det tyckte jag om som mest... Så jag köper det.

2008-10-26 @ 20:45:31
URL: http://bilderurlivet.rular.se/blogg/
Postat av: Bosse

Åsa, mannen som står vid reklamskylten är en gammal kompis. Jag la in honom i skylten i stället för förre folkpartiledaren, vad han nu hette ...



Tack Erik!



Ane, det står alltså på hebreiska, och jag tror att texten handlar om att hundar inte får bajsa på det som skulle vara en gräsmatta men är en jordplätt.

2008-10-26 @ 20:59:12
URL: http://bosse67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0