Ratade skyltar

Varje vecka delas det ut ett ord i Fototriss som anslutna fotointresserade kan utgå ifrån, för att sedan skicka in tre bilder som hör samman med det givna temat. Den här veckan är ordet skyltar. Jag har ganska gott om skyltbilder, det blev lite svårt att välja vilka tre som skulle få vara med. Här är några bilder som inte fick plats i fototrissen:


Johansson – en man som vill vara lika stor som HOLLYWOOD. (OBS, detta är inte ett Photoshop-montage.)


Skyltar och reklampåverkan?


Michaela hänger upp "pepparkaksskyltar" inför julen.


Med hjärtat i Gröndal.


Bakom den här skylten bor Yifat som tar hand om en del av Tel Avivs många hemlösa katter.


Finsk "spritfest" hemma hos Klas.


David pekar på det hebreiska alfabetets första bokstav.


Skyltar i tunnelbanan i invandrartäta Tensta, Stockholm. Tyvärr kan jag inte bidra med en översättning.


I en hiss i Karlstad.


Jag har svårt att fatta att det gått över 22 år sedan det tragiska mordet begicks på Sveavägen.

Slutar här, men det finns säkert ytterligare ett dussin skylt-bilder i arkivet ...  ;-)

Kommentarer
Postat av: Irrhönan

De här skyltarna gillade jag! Allihop! :-)

2008-10-19 @ 08:44:51
URL: http://irrhonan.wordpress.com
Postat av: dahlarna

Jag gillar JOHANSSONS skylten! ;-) Storhetsvansinne???? ;-) Vi har en liknande i vår närhet, fast med ett ortsnamn... Gillar företagssamma människor!

Postat av: Ninni

Ojojoj, är du en skyltsamlare! Så många härliga! Johansson gillar jag men min absoluta favorit är de från Tensta, de är riktigt snygga!

I Tensta bodde jag 1977...fy vad tiden går!!

Här blir man kvar ett tag...kikade just på ett inslag från Parlamentet, det var länge sen sist...riktigt roligt!

2008-10-19 @ 16:14:33
URL: http://piona.blogspot.com
Postat av: Erik

Mera, ja där fick jag tidernas idé för en skylt ute på landet... he, he. Skulle vara något det. Ja en sådan skulle jag kunna testgöra i Photoshop!? Men härliga skyltbilder :-) Du har verkligen samlat på dig ett gäng. Sveavägsskylten var jag på väg att ta med själv, men...

2008-10-19 @ 19:09:35
Postat av: Kerstin

Gillar alla dina skyltar. Kul att se sån variation.

Tack för kommentaren hos mig.

Ha en fin dag.

2008-10-20 @ 11:43:49
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0