Avbrott i vardagslunken

Det är inte var dag jag besöker ett slott. Faktum är att det enda slott jag varit inne i – fram till i går – är Stockholms slott, och efter vad jag minns var det ett ganska kort besök. Lite konstigt eftersom jag bodde granne med den kåken i 14 år. Men i går fick jag alltså chansen att titta in i Häringe slott för julmiddag. Det är en intressant plats förknippad med många namn ur den svenska historien, såsom Magnus Ladulås, Sten Sture, Gustav Vasa, och i modern tid Torsten Kreuger och Axel Wenner-Gren.


Bilderna lånade från Häringe slotts hemsida.

Tyvärr blev det inte mycket tid över för egna bilder, men några hann jag med, även om de kanske inte blev så representativa för slottets praktfullhet.




Del av takmålning


Bardekoration


Här har många celebriteter tvått sina händer.


Ett stort tack till min syster Eva som bjöd på kalaset.
:-)


Kommentarer
Postat av: Erik

Behöver man besöka en massa slott? Fast ibland är det skoj. Kina slott gillar jag, med alla ljudrum och annat skoj. Kan tänka mig att ditt "nya" andra slottsbesök även gav lite trevliga mättnadskänslor ihop med den antika miljön ;-) Snäll syrra du har Bosse. Kultur är ju aldrig fel, uppleva det tillsammans med släkt och/eller vänner gör det bara trevligare...

2008-12-13 @ 00:48:34
URL: http://erik56.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0