Gamla bilder

De flesta av mina projekt har med det förflutna att göra. Nu har jag tagit itu med en del av min fars efterlämnade bilder. De flesta av dessa finns i de kuvert som han någon gång i tiden sorterade i kronologisk ordning, från 1911 – det år han föddes – till och med 1948. Andra kuvert rymmer bilder från hans resor i ett sönderbombat Europa efter krigsslutet 1945. I ett tjockt album finns släktbilder från 1800-talet. Tyvärr saknas oftast namn på de personer som finns på bilderna, likaså saknas uppgifter om var bilderna tagits.




Från fars och mors förlovning i Karlstad 1933.

Kommentarer
Postat av: Erika

Så mycket kärlek denna bild alstrar, mellan två personer som verkligen ser ut att älska varandra högt.

2008-08-26 @ 17:44:00
URL: http://crystalwinter.blogspot.com/
Postat av: Bosse67

Jovisst, Erika, så var det. Men säg den kärlek som varar beständigt ...

2008-08-27 @ 17:44:05
Postat av: Aurun

Vilken ordningsam man han var. Påminner om min mormor, ordningen samt om hennes råd till mig att alltid skriva bakpå mina foton vilka personer som var med på bilden. Kloka ord som jag inte följer längre. Hur blir det med de digitala bilderna? Hm en sak till att fundera på innan jag skaffar en modern kamera...

2008-08-31 @ 12:37:44
Postat av: Bosse67

Jodå, han ville ha ordning på mycket. Kanske är det från honom min pedantiska gen kommer. Synd bara att han inte kom sig för att skriva in lite namn också.

2008-08-31 @ 12:47:45
Postat av: Bosse67

PS: Beträffande digitala bilder, kolla in vännen Eriks inlägg i frågan, "Digitala lagringsmedia är kass!": http://erik56.blogg.se/

2008-08-31 @ 12:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0