Show på Slottet

Trots att jag i nära 15 år bott bara ett par hundra meter från Slottet i Stockholm, kan jag inte minnas att jag någonsin besökt vaktavlösningen där när den beridna högvakten deltagit. Jag har nog aldrig varit en sann monarkist. Men som det ibland sker när vänner från andra delar av landet kommer på besök till huvudstaden, kan man få uppleva något nytt. Så i måndags befann jag mig plötsligt på Slottets borggård när hela vaktparaden till häst skrittade in. Det blev några bilder och en liten film:


De mäktiga och coola shire-hästarna som bär pukorna har jag träffat tidigare.


Ganska många åskådare trots att turistsäsongen ännu inte kommit i gång på allvar.


Alla på en gång: NU!








Soldaten i pälsmössan är en del av en jättestor kuliss.


Mina besökande vänners unga släkting Anna till höger.


Kommentarer
Postat av: ElStiffo

Varför kuliss?

2009-05-08 @ 08:07:18
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Bosse

Någon sa att man håller på med ett större arbete bakom kulissen. Kanske något som har samband med nästa års bröllop i den trakten.

2009-05-08 @ 09:58:29
Postat av: ElStiffo

Va cool, jag borde kanske fota där? Jag får se vad jag gör i helgen...

2009-05-08 @ 10:52:04
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0