Varför talar dom så konstigt i Radioteatern?

Förr lyssnade jag ofta på Radioteaterns föreställningar i P1, numera sker det ganska sällan. Det händer att jag slumpartat knäpper på radion och hamnar i en pågående föreställning, men nästan alltid stänger jag av efter en stund, irriterad över någonting i framförandet. Det kan vara något i manuset, i skådespeleriet, i påkletade musikinslag, regin eller något annat som stöter bort mig. Men det händer fortfarande att jag lyssnar mig igenom en hel föreställning.

I den följande sketchen från ett Hemma hos-program från 1970-talet träffar Janne Forssell och Kjell Alinge mitt i prick när de driver med en viss typ av radioteater-dialog.




Janne & Kjell

Kommentarer
Postat av: Erik

LOL. Ja, "Hemma hos" var en av mina favoriter under flera år! De var "före sin tid", gjorde mycket bra.

2009-03-12 @ 21:24:02
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Jomen är det inte så det är att bli äldre liksom? Man har varit med om saker och hört mycket dialog och historier så man står inte ut med vad som helst längre. Och det blir svårare att bli berörd eftersom det krävs mer sofistikerade berättelser, t. ex. Själv har jag aldrig varit så där enormt förtjust i handlingen. Det är mer det som pågår innanför huden som intresserar mig.

2009-03-13 @ 08:26:51
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0