Måndag

Uppe i "anständig" tid för en gångs skull, redan vid sju. Det finns en del att ta itu med såsom fortsatt kommunikation med bondfångarföretaget Clocalnet. De fortsätter att skicka fakturor för en tjänst som jag aldrig utnyttjat och hotar med inkassoåtgärder. Det tar tid och energi att motsätta sig deras krav.

Börjar dagen vid datorn med att spela upp en video som ligger på Eriks blogg, den mexikanska duon Rodrigo och Gabriela släpper loss på sina gitarrer. Känns som en skaplig start på veckan.

Ser att det kommit in en del kommentarer på mina Bangkok-bilder till Fototrissen, vilket påminner mig om att jag har en del redigeringsarbete att utföra på de gamla bilderna från Thailand. Jag hade ett problem med min kamera när jag var där, därför finns den här skuggningen på alla bilder jag tog:


Efter beskärning av bilden ser den ut så här:


Alla bilderna från Thailand går tyvärr inte att rädda med beskärning. Medan jag är i gång med det arbetet hittar jag den här bilden på Frank som jag träffade på ön Koh Chang. Han hade funnit tillvaron där så behaglig att han dröjt sig kvar.



Jag har känt mig frestad att följa Franks exempel. Vinterhalvåret skulle jag gärna tillbringa i Thailand – men än så länge är det tyvärr alltför mycket som binder mig vid Sverige.

Nu funderar jag på att ta mig in till centrum för att besöka Macoteket. Jag behöver skaffa mig ännu en extern hårddisk, de andra två är nästan fulla. Dessutom behöver jag mer diskutrymme för att kunna lägga in det senaste operativsystemet Leopard.

Solen skiner genom grådiset, balkongtermometern visar plus fyra. Vågar man tro att det är slut på den här j-ä vintern snart?


Kommentarer
Postat av: Leonora - The Magic Memories

sv; tack så mkt :D

haha, nej det tror jag faktiskt inte :P

2009-03-30 @ 11:53:12
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Vintern kommer tillbaks, minst en gång till.

2009-03-30 @ 14:23:18
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Ellen M

Hej! Vad har du för planer denna vecka? Hoppas du får en grym vecka med massa vårsol =)



Spana gärna in min blogg fylld utav mode etc.

kisses n' hugs!

www.ellensplats.blogg.se

ellen m

2009-03-30 @ 15:45:58
URL: http://ellensplats.blogg.se/
Postat av: A -*

Fina bilder :)

2009-03-30 @ 17:43:09
URL: http://amandavardet.blogg.se/
Postat av: Erik

Visst är det vår! Kunde gå i solen i bara kavajen och köpa en glass efter lunch :-)

2009-03-30 @ 20:44:42
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse

Lustiga kommentarer.

2009-03-30 @ 23:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0