Jag vaknar tolv på natten ...

... och inser att jag inte kommer att somna om i första taget. Ligger kvar i sängen någon timme och lyssnar på P1, Tendens och Plånboken bland annat. Vid ett-tiden kliver jag ur sängen, brygger en kopp kaffe och upptäcker att det bara finns en cigarett kvar i paketet. Här ute i förorten kan man inte köpa cigaretter på nätterna, annat var det när jag bodde i innerstan, där fanns två nattöppna 7Eleven-butiker inom fem minuters gångavstånd. Men det utgör inget skäl att flytta tillbaka till innerstadsträngseln.

Jag gillar nätterna då det är tyst och lugnt. En bra tid för att samla tankarna, vilket ändå inte är så lätt. Som så ofta placerar jag mig vid datorn även denna natt. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Skriva nattbok bara för mig själv? Försöka kliva in i romanfiktionen? Börja skriva på brevet till Glocalnet? Besvara några mail? Fortsätta föra över gamla ljudinspelningar från dat-bandspelaren till datorn? Fortsätta att jobba med att få till en struktur i mapp- och filkaoset i datorn? Backa upp filer från den interna hårddisken till någon av de externa? Läsa i manualen till den mobiltelefon som jag nyss fått överta från Alessandro? Den lilla handboken har 216 sidor – och jag har tyvärr ett motstånd mot att läsa handböcker. Mobilen ger just nu ifrån sig en ljudsignal varannan minut, jag har ingen aning om vad den betyder. Hinner se att det kommer upp ett textmeddelande på displayen, men det försvinner inom en halv sekund, så jag hinner aldrig läsa det. Nu hann jag: "Batteri lågt", stod det.

I stället för att göra något av allt det där som jag rabblade upp nyss, ger jag mig ut på nätet och lägger in några bilder i bloggen.

Kommentarer
Postat av: ElStiffo

Jag gillar din vardagsrapport.Just det här att få reda på vad du tänker att du har att göra och välja på.

2009-03-12 @ 11:23:19
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0