Hemma hos "El Stiffo".

Trion OBE sågs äntligen för ett par dagar sedan, minns inte när det skedde dessförinnan. Den här gången var vi hemma hos "ElStiffo" (fast jag vill helst skriva "El Stiffo" med mellanslag). Det var mitt första besök i "Stiffos" hem. Wow, snacka om en kaotisk lya! En nästintill obeskrivlig röra som borde dokumenteras i bild. Ganska charmigt faktiskt, men själv skulle jag nog bryta ihop ganska snabbt om jag bodde där. För många år sedan var det en psykologiintresserad snubbe som sa att jag ersatte mitt inre kaos med en yttre ordning. Det kanske han hade rätt i. Jag är definitivt en ordningsmänniska när det handlar om min egen miljö. Det betyder dock inte att jag tycker att det är kul att städa. Hursomhelst var det kul att träffa de andra två tredjedelarna av OBE. För ovanlighetens skull låg jag lågt med fotograferandet, men det kompenserades dessbättre av Erik. Hans blogg om vårt möte finns här. Men ta honom inte på orden när han beskriver OBE som en "förening", det är vi knappast i ordets gängse betydelse, snarare tvärtom. Föreningar har vanligen mötesregler och förordningar, några sådana har inte vi – tack och lov! Däremot har vi en massa gemensamma intressen som möjligen skulle kunna sammanfattas i ordet konst. I det begreppet innefattar jag musik, film, foto, målning, teckning, skrivande med mera.


El Stiffo


Stiffos nya kamera.


Erik, även benämnd "Semlan".


Stiffo fixar middagen.


SUCCÉ! Tack Stiffo. :-)

Till El Stiffos blogg.


Till Eriks blogg.

Kommentarer
Postat av: Erik

Ha, ha! Jag ser oss som en anarkistisk förening, befriad ifrån stadgar och regelverk! :-) Men visst har du rätt Bosse, ingen förening i ordets egentliga betydelse ;-)

Men om jag istället kallar oss "konstnärsgruppen OBE", då kanske det blir bättre..?

Fin text och "söta" bilder. Trevligt hade vi! En eftermiddag/kväll som bara sa svisch. (När tiden går fort har man kul, tror jag.) Tur på hemvägen, fångade sista tunnelbanan hemåt... SL har tydligen bestämt att man inte får vara ute och svira på söndagar?!

Jag har fått min kvarglömda anteckningsbok och penna av ElStiffo. Har du fått korkskruven?

2009-01-07 @ 15:34:25
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse

Javisst, en anarkistisk förening med konstnärliga ambitioner, perfekt!

Haha, tror du inte att jag glömde korkskruven igen. Eller var det möjligen så att jag donerade den till det Anderssonska hushållet? Jag minns inte, öl och vin slog ut minnesfunktionen.

Så bra att SL väntade in dig, dom tordes väl inte annat.

:-)

2009-01-07 @ 15:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0