Promenaden, del 1.

Redan klockan nio på morgonen hade jag börjat min promenad, som vanligt med kameran/bandspelaren i fickan. Jag tog den vanliga vägen, den som börjar med ett hundratal trappsteg upp till toppen på Ormberget.


För att undvika andfåddheten tog jag det lugnt vid bestigandet. Där uppe på kullen är den 360-gradiga utsikten hänförande, särskilt en solig och klar dag som denna. Mot öster ser man in mot Stockholms innerstad, mot väster bort över Mälaren med öar och skog.
Den trista delen av promenadstråket finns alldeles i början när den sexfiliga och hårt trafikerade Essingeleden ska passeras under bron. Ändå gillar jag på något perverst sätt miljön med bruset och bullret från de framrusande bilarna ovanför.


Där finns stora betongytor, idealiska för graffitimålare. Väggarna brukar vara täckta med färg, men i dag var de tvättade, och stora tomma ytor står redo för nya spray-attacker. En artist hade redan varit där och taggat.


Just nu i skrivande stund är jag tillbaka från promenaden. Klockan är närmare halv två och jag är på väg ut för ännu en tur. Om jag har tur blir det filmning av en kran som ska lyfta ett helt litet hus. Mer om det senare.

Kommentarer
Postat av: Erik

Tycker man verkligen känner tyngden av alla fordon när man går där under Essingeleden. Fina, annorlunda foton :-)

2009-04-08 @ 00:07:44
URL: http://erik56.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0