Comhem, byt namn till Combort!

Vi är många som alltför länge haft problem med Comhems bredband. Ideliga avbrott, månad efter månad, år efter år. Vi betalar – ofta hutlöst mycket – för att få ha en fungerande internetuppkoppling, men det verkar som om vi aldrig får den. Jag kan bara beklaga dem som även har IP-telefoni via detta misslyckade företag. Att inte kunna lita på att telefonen fungerar måste vara besvärligt.

För närvarande håller man på med tekniska arbeten i området där jag bor. Man säger i utskickad brevinformation (det är inte alltid man förvarnar) att det kan medföra störningar i alla funktioner "några veckor framöver" mellan klockan 8 och 17. Brevet är daterat den 30 mars, vilket innebär att slutdatum för deras arbeten är satt till senast den 20 april. I annan information som skickats via mail uppger Comhem att det tekniska arbetet ska utföras måndag–torsdag under vecka 14 och 15, alltså med slutdatum senast den 16 april. Det kallar jag att sända dubbla budskap, synnerligen motsägelsefulla. Nu är klockan 20 och det är fortfarande grova störningar i internetuppkopplingen; tala om att vandra i tjära. Hos Comhems kundtjänst svarar man att problem kan förekomma även efter klockan 17. Men det har man inte sagt något om i något av utskicken. Vad är det för jäkla företag där vänster hand inte vet vad den högra gör?

Finns det någon som kan rekommendera ett företag som verkligen levererar en stabil internetuppkoppling till ett rimligt pris? Hör gärna av er i så fall.



Och vad sägs om rubriken i Comhems utskick: "Information om nätarbete i där du bor"? I där du bor ... Om jag inte vore så sur skulle jag skratta.

Kommentarer
Postat av: Erik

Du verkar ha en bättre brevbärare än jag! Det där infobrevet har jag inte fått. Men problem var det i morse, suck. Dyrare har de också blivit. Nää, jag byter så fort jag finner något fungerande, dvs som någon annan (granne, kompis, arbetskollega eller annan) kan intyga fungerar. Gör inget om också priset är lägre :-)

2009-04-08 @ 00:03:38
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Jaha...jag som tänkt använda comhem...

2009-04-08 @ 14:13:02
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0