Bruno

Tog den långa promenaden i går, det blev en latte med smultronpaj på Pladder också. Fortsatte vidare genom Vintervikens kolonilotter. Där satt Bruno i sin lott. Vi har setts förr och språkats vid några gånger. Den här gången blev det ett lite längre samtal, det vill säga Bruno berättade en del om sitt långa liv – han är 85 – och jag lyssnade, tog några bilder, en kort filmstump och några längre ljudklipp. Han var en av dem som drog i gång Vintervikens trädgårdsförening för sådär 33 år sedan. Om jag hade den rätta utrustningen skulle jag gärna göra en liten dokumentär om Bruno, men tills vidare får det bli så här. Jag ska hälsa på honom i hans hem/atejlé så småningom, ja, han målar tavlor också.


Bruno


En besökare hos Bruno, "Styggen".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0